Інструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у
2011/12 навчальному році
Історія
Шкільна історична освіта
спрямована не тільки на те, щоб допомогти учням засвоїти систему наукових
знань, а й щоб сформувати в них здатність творчо мислити, аргументовано
обстоювати власну думку. Важливими завданнями навчання історії є розвиток в
учнів історичного мислення, формування позитивної історичної самоідентифікації,
навичок творчої діяльності та вмінь використовувати отриманий досвід на
практиці, виховання в молодого покоління особистісних рис громадянина України,
загальнолюдських духовних цінностей, демократизму, патріотизму; підготовка
учнів до свідомої активної участі в суспільному житті.
Вивчення історії України та
всесвітньої історії доцільно синхронізувати. Проте вчитель може організувати
вивчення учнями програмного матеріалу зазначених курсів як послідовно, так і
паралельно. Обласні, районні та міські методичні кабінети не уповноважені
регламентувати розподіл учителем навчальних годин у межах тем.
У 2011/12 навчальному році
учні’5-9 класів навчатимуться за програмою «Історія України. Всесвітня історія.
5-9 класи». Для 10-11 класів академічного рівня та рівня стандарту чинними є
програми «Історія України. 10-11 класи» авторів Пометун О.І., Гупана Н.М.,
Фреймана Г.О. (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного
профілю чинними є програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4
години на тиждень) авторів Кульчицького C.B., Лебедєвої Ю.Г. Всі програми
розміщено на офіційному сайті міністерства (www.mon.gov.ua),
надруковано у фахових виданнях та опубліковано окремою збіркою у 2010 р. Детальніше у прикріпленому файлі
Інформаційний збірник Міністерства освіти
і науки України, №18-21, 2011
|